Burmistrz Brodnicy ogłasza nabór na urzędnicze stanowisko pracy: Inspektor w Biurze Gospodarki Komunalnej w Wydziale Infrastruktury i Rozwoju w Urzędzie Miejskim w Brodnicy.
I. Wymagania niezbędne:
1. obywatelstwo polskie;
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3. nieposzlakowana opinia;
4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5. wykształcenie wyższe: techniczne z zakresu energetyki, elektrotechniki, elektroniki o specjalności: zarządzanie w energetyce lub przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej, ekoenergetyki, efektywności energetycznej, odnawialne źródła energii, budowlane;
6. co najmniej 3 - letni staż pracy;
7. znajomość przepisów dotyczących samorządu gminnego, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o zamówieniach publicznych, ustaw związanych z gospodarką energetyczną;
8. umiejętność obsługi komputera oraz znajomość oprogramowania Microsoft Office, obsługa skanera, faksu, kserokopiarki i innych urządzeń biurowych;
9. znajomość zasad obsługi interesantów w jednostkach administracji publicznej, umiejętność komunikowania się z interesantami oraz zdolność do pracy w zmiennych warunkach organizacyjnych.
II. Wymagania dodatkowe:
Wskazane co najmniej roczne doświadczenie na stanowiskach związanych z odnawialnymi źródłami energii, energetyką lub budownictwem lub co najmniej roczne doświadczenie zawodowe na stanowisku urzędniczym.
3. Zakres wykonywanych zadań:
III. Zadania główne:
1. planowanie i zarządzanie gospodarką energetyczną w zakresie obowiązków nałożonych na gminy przez właściwe ustawy;
2. planowanie, organizacja i wdrażanie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze gminy;
3. opracowywanie i aktualizacja projektu założeń do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
4. wdrażanie, monitorowanie i raportowanie działań uwzględnionych w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej oraz aktualizacja tego dokumentu i ewentualnie innych dokumentów strategicznych z zakresu zarządzania energią w gminie;
5. oszacowanie zasobów własnych gminy i przygotowanie projektu lokalnego planu energetycznego z uwzględnieniem energii ze źródeł odnawialnych;
6. opiniowanie opracowanych przez inne komórki organizacyjne dokumentów oraz opracowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie efektywności energetycznej;
7. racjonalizacja użytkowania energii, w szczególności w obiektach użyteczności publicznej – utworzenie i prowadzenie bazy danych o gospodarce energetycznej w obiektach gminnych;
8. analiza zużycia energii elektrycznej i poboru mocy w obiektach gminnych i oświetleniu ulicznym celem poprawy efektywności energetycznej;
9. analiza umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych i optymalizacja zużycia energii;
10. bieżąca współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi funkcjonującymi na terenie gminy oraz posiadającymi sieci energetyczne;
11. promocja i informowanie o możliwych źródłach wsparcia inwestycji w obszarze edukacji ekologicznej oraz odnawialnych źródeł energii;
12. analiza możliwości pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej;
13. sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji programów i przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej;
14. pomoc w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację;
15. prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła.
Więcej informacji znaleźć można pod linkiem: https://bip.brodnica.pl/index.php?type=4&name=bt337&func=selectsite&value%5B0%5D=mnu14&value%5B1%5D=76