Rada Miejska uchwaliła, co następuje:
Dochody budżetu w wysokości 76.947.800 zł nr 1, w tym:
1) dochody bieżące: 70.754.708 zł;
2) dochody majątkowe: 6.193.092 zł.
Wydatki budżetu w wysokości 81.230.600 zł,
1) wydatki bieżące w wysokości: 70.208.314 zł;
2) wydatki majątkowe w wysokości: 11.022.286 zł.
Deficyt budżetu w wysokości 4.282.800 zł, którego źródłem pokrycia będą przychody pochodzące z prywatyzacji bezpośredniej majątku gminy.
Przychody budżetu w wysokości 8.276.000 zł i rozchody budżetu
w wysokości 3.993.200 zł,
Limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu: 5.000.000 zł.
Wydatki przypadające do spłaty w roku 2012 z tytułu udzielonych w latach ubiegłych poręczeń w wysokości 150.000 zł.
W budżecie tworzy się rezerwę w łącznej wysokości 298.758 zł, w tym:
1) rezerwę ogólną: 131.858 zł;
2) rezerwę celową na zadania związane z zarządzaniem kryzysowym: 166.900 zł.
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości:
1) dochody: 8.937.145 zł;
2) wydatki: 8.937.145 zł,
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej,
wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości:
1) dochody: 4.000 zł;
2) wydatki: 4.000 zł,
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości:
1) dochody: 258.475 zł;
2) wydatki: 258.475 zł,
Dotacje udzielane z budżetu, związane z realizacją zadań gminy
w wysokości 4.650.630 zł,
Dochody z tytułu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w wysokości 630.000 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 630.000 zł,
Dochody budżetu państwa, związane z realizacją zadań zleconych gminie
w wysokości 124.300 zł,
Dochody rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych w wysokości 1.280.460 zł oraz wydatki nimi finansowane w wysokości 1.280.460 zł,
Upoważnia się Burmistrza Brodnicy do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 5.000.000 zł;
2) dokonywania zmian w planie wydatków, polegających na przeniesieniach wydatków bieżących w ramach działów klasyfikacji budżetowej.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brodnicy. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.